zamknij
Historia luksusu – dzieje domu mody Hermes

Historia luksusu – dzieje domu mody Hermes

0udostępnień

To jedna z najbardziej ekskluzywnych marek na świecie. Klientki, chcące szczycić się słynnymi torebkami domu mody, na swoje zamówienia muszą czekać prawie rok. Hermes wyznacza trendy w świecie mody, a kolejne projekty sygnowane logo konia i karety stanowią synonim elegancji. Marka od prawie 200 lat urzeka precyzją wykonania oraz jakością zastosowanych materiałów, dlatego Hermes to jedna z najbardziej pożądanych marek na świecie.

Sukces przekazywany z pokolenia na pokolenie

Dom mody Hermes powstał w 1837 roku we Francji, a jego założycielem był Thierry Hermes. Początkowo marka oferowała akcesoria jeździeckie, jednak wyróżniały się ona znakomitą jakością wykonania, dzięki czemu Hermes uzyskał prestiżowy Medal Pierwszej Klasy przyznawany na Wystawie Światowej. Dzięki temu, wśród klientów Hermesa znaleźli się możni ówczesnego świata, jak np. rosyjski car Aleksander II.

Doskonałe wyczucie stylu i geniusz biznesowy po założycielu odziedziczyli również jego potomkowie. Jego syn, Charles-Emile Hermes, wprowadza do oferty marki akcesoria wyposażone w rewolucyjny zamek błyskawiczny. Z kolei wnuk Thierryego, Emile-Maurice wprowadził do sprzedaży pierwszą kolekcję ubrań. To za jego czasów powstał również jeden z najsłynniejszych produktów domu mody Hermes – Kelly Bag.

Kelly i Jane

Amerykańska aktorka i księżna Monaco Grace Kelly z produktami Hermesa zetknęła się pierwszy raz na planie filmu Złodziej w hotelu. Wkrótce po tym, torebka sygnowana logo francuskiego domu mody towarzyszyła jej w trakcie słynnej podróży do Cannes. Zdjęcia Grace z elegancką, minimalistyczną torebką Hermesa szybko obiegły świat. Na jej cześć model ten został nazwany Kelly Bag. Do dziś jest to jedna z najdroższych i najlepiej sprzedających się torebek na świecie, a procedura jej szycia pozostaje taka sama od 1956 roku.

W 1984 roku Kelly Bag doczekała się godnej następczyni. Ówczesny dyrektor artystyczny domu mody Jean-Louis Dumas spotkał na pokładzie samolotu modelkę i aktorkę Jane Birkin. Toczyli oni dyskusję o niefunkcjonalnych torbach damskich i projektant zainspirowany wskazówkami artystki stworzył kolejną kultową torebkę – Hermes Birkin. Jest to obecnie jeden z najbardziej pożądanych modeli na świecie, a niektóre jej modele kosztują nawet kilkadziesiąt tysięcy dolarów.

Obie torebki wytwarzane są – zgodnie z przyświecającym firmie pojęciem luksusu – w pełni ręcznie, dlatego wykonanie egzemplarza może trwać nawet kilka dni. W związku z tym przyszłe posiadaczki torebek Hermes na swoje zamówienie muszą czekać około 1 roku.

Apaszka i perfumy

Nie tylko luksusowe torebki i ubrania Hermesa podbiły świat mody. Innym produktem marki, który rozpala zmysły wielbicieli mody, jest jedwabna apaszka. Sekretem jej sukcesu jest specjalna, ręczna technologia produkcji oraz barwienia materiału, która opiera się na stosowaniu naturalnych barwników i długim procesie barwienia materiału.

Hermes wylansował również wiele zapachów perfum, które zyskały miano kultowych. Z założenia kompozycje zapachowe nie były adresowane do masowego odbiorcy, a poszczególne nuty z zasady miały być luksusowe. Założenie to udało się doskonale zrealizować poprzez takie kompozycje jak Calache, Amazone, czy Bel Ami.

Biżuteria na lato – jak dobrać biżuterię do letnich stylizacji?

Na dzień dobry, na dobranoc, na co dzień