zamknij
Organizujesz webinarium? Zobacz jakiego sprzętu potrzebujesz!

Organizujesz webinarium? Zobacz jakiego sprzętu potrzebujesz!

0udostępnień
webinarium

Już od jakiegoś czasu notuje się większe zainteresowanie webinarami. Firmy z różnych branż – począwszy od medycznej, skończywszy na budowlanej – chętniej wykorzystują je do kontaktu z klientami. Taka forma komunikacji sprawdza się zarówno do promocji produktów lub usług, jak i szkoleń dla potencjalnych i obecnych klientów. Niezależnie od celu webinarium warto wiedzieć, jaki sprzęt jest niezbędny!

Na pewno na liście „must have” znajduje się headset – słuchawki z mikrofonem lub mikrofon konferencyjny. Przy wyborze odpowiedniego zestawu znaczenie mają nasze preferencje dotyczące marki, cena, komfort użytkowania, a także parametry techniczne danego sprzętu.

Przy wyborze odpowiednich słuchawek warto sprawdzić ich wagę; pamiętajmy, że pracować w nich musimy nawet przez kilka godzin. Należy zwrócić uwagę również na rozmiar headsetu i możliwość regulowania wielkości pałąka słuchawek – ważne, aby nam się nie zsuwały, elastyczność ramienia mikrofonu, aby móc bez problemu dopasować do położenia ust, długość kabla i rodzaj wtyku, który wetkniemy do gniazdka w komputerze.

Fot. Fotolia.com

Szczególnie nabywając nowy komputer, warto zwrócić uwagę na budowę gniazdka do podłączenia słuchawek. Bowiem coraz częściej podwójne wejścia (oddzielne na głośnik i oddzielne na mikrofon) są zastępowane pojedynczym. W efekcie wymaga to dokupienia tzw. przejściówki, która połączy nasz komputer z zestawem słuchawkowym.

Zestaw głośnomówiący jest alternatywą do headsetu. Stawia się go na biurku przed prelegentem lub prelegentami. Posiada głośnik z wbudowanym mikrofonem, a jego konstrukcja zapobiega powstawaniu pogłosu. Jest to ciekawa alternatywa, gdy z jednego miejsca webinarium prowadzi kilku prelegentów.

Prowadzącemu webinarium przyda się również kamera internetowa. Nowsze modele laptopów mają często wbudowaną kamerkę, którą w ostateczności można wykorzystać. Jednak osoby poszukujące bardziej profesjonalnego rozwiązania powinny zakupić kamerę internetową podłączaną do laptopa przez kabel USB. Przy wyborze warto zwrócić uwagę na parametry techniczne (rozdzielczość, automatyczne ustawienie ostrości), a także sposób mocowania do komputera lub statywu – musi być on stabilny.

Innym pomysłem jest wykorzystanie tzw. wizualizera. To rodzaj kamery, który jest przeznaczony głównie do prezentowania treści dokumentów leżących na biurku prelegenta. Jednak kamera taka może służyć także do transmisji wystąpienia prelegenta. Ma ona również wbudowany mikrofon, czyli dla osób poszukujących naprawdę uniwersalnego sprzętu jest idealna!

mleczko pszczele

Ambitna kobieta a zdrowie

dokumenty w firmie

Jak radzić sobie z nadmiarem dokumentów?