zamknij
Z desek teatrów na ulice, czyli kolorowa rewolucja Bourjois

Z desek teatrów na ulice, czyli kolorowa rewolucja Bourjois

0udostępnień
29 czerwca 2017180Views

Wszystko zaczęło się od różu do policzków, który miał być kosmetykiem dla aktorek teatralnych. Okazało się jednak, że produkt podbił nie tylko sceny, ale również ulice i doprowadził do prawdziwej kosmetycznej rewolucji. Od tego czasu marka Bourjois to jeden z najważniejszych producentów kolorowych kosmetyków na świecie, którego produkty pokochały miliony kobiet.

Bourjois to francuska marka kosmetyczna, która od blisko 150 lat oferuje kolorowe produkty do makijażu. Początki Bourjois sięgają 1863 roku, kiedy to Joseph-Albert Ponsin w zaciszu własnego paryskiego mieszkania przygotowywał kosmetyki służące do makijażu. Z jego produktów korzystały przede wszystkim aktorki, które dzięki nim wykonywały swoje makijaże sceniczne.

Przełomowym momentem w działalności Ponsina był dzień, kiedy dołączył do niego Aleksander Napoleon Bourjois. To właśnie on stworzył pierwszy sypki róż do policzków, który nie tylko nadawał im barwę, ale jednocześnie nie był szkodliwy dla skóry. Wkrótce po tym, bo w 1868 roku, Ponsin całą działalność powierzył Aleksandrowi Bourjois, który nazwał firmę swoim własnym nazwiskiem.

Z teatrów na ulice

To właśnie jakość kosmetyków produkowanych przez Bourjois sprawiła, że makijaż przestał być zarezerwowany jedynie dla potrzeb występów scenicznych. Dobrej jakości produkty, które nie podrażniały cery, a podkreślały jej naturalne piękno sprawiły, że paryżanki zaczęły ustawiać się w kolejce po produkty Bourjois.

Pierwszym produktem, który odniósł spektakularny sukces był puder ryżowy Java, wprowadzony do sprzedaży w 1879 roku. Specyfik rozjaśniał skórę i pozostawiał ją jedwabiście gładką i kobiety dosłownie zwariowały na jego punkcie. Już w 20 lat od daty premiery Bourjois sprzedawał swój puder w liczbie 2 milionów sztuk na całym świecie, co jak na tamte czasy było naprawdę imponującym wynikiem. Aby zwiększyć produkcję i odpowiedzieć na stale rosnące zapotrzebowanie, marka uruchomiła nawet pierwszą fabrykę napędzaną parą. Sekretna receptura wypalania pudrów i kultowego różu pozostaje niezmienna do dziś, a słynny odcień „popiół różany” jest obecnie dostępny w ofercie marki pod numerem 48.

Okrągłe pudełeczka

Bourjois w pewnym sensie wywołało kosmetyczną rewolucję i została ona przeprowadzona w niezwykle przemyślany sposób. Twórcy marki wykazali się bowiem nie tylko umiejętnością skomponowania kosmetyków idealnych, ale także wiedzieli jak ważne jest opakowanie. Już pierwsze pudry, pomady i szminki Bourjois były sprzedawane w charakterystycznych okrągłych pudełeczkach, które niezwykle spodobały się klientkom marki. Początkowo były one wykonane z metalu i zdobione niewielkimi obrazkami. Obecnie jest to wytrzymały plastik, a wzornictwo pudełeczek pozostaje utrzymane w kobiecej i eleganckiej stylistyce.

Ramię w ramię z kobietami

Na popularność marki wśród kobiet ogromny wpływ miała również solidarność, jaką Bourjois wykazała wobec sufrażystek walczących o swoje prawa. Na plakatach promujących kosmetyki już w 1936 roku pojawiały się hasła propagujące równouprawnienie, co zjednało marce sympatie pań na całym świecie.

Obecnie marka jest jednym z liderów branży kosmetycznej i w jej ofercie można znaleźć m.in. pudry, róże, tusze do rzęs, cienie, pomadki, perfumy i wiele innych. Co ciekawe, większość pracowników marki, bo aż 90% to kobiety. Pewnie dlatego Bourjois tak doskonale rozumie potrzeby współczesnych pań i coroczne odsłony kosmetyków doskonale służą im w codziennym makijażu.

Jaki podkład wybrać na lato?

Najmodniejsze okrycia wierzchnie dla kobiet