zamknij
Wręczanie prezentów w pracy – biurowy savoir vivre

Wręczanie prezentów w pracy – biurowy savoir vivre

0udostępnień
wręczanie prezentów w pracy

Gwiazdka firmowa, imieniny koleżanki z pracy, urodziny szefa – to sytuacje, z okazji których pracownicy obdarowują się prezentami. Sztuka dawania podarunków – zwłaszcza w pracy – wcale nie jest taka łatwa, jak się pozornie wydaje. Warto jednak ją znać, ponieważ dawanie prezentów jest częścią biurowego savoir-vivre.

Ten przewodnik wskaże ci jakie prezenty należy dawać w pracy, aby nie popełnić gafy:

Przede wszystkim musisz wiedzieć jakie zwyczaje dotyczące dawania prezentów panują w firmie. Otrzymanie podarunku od osób, dla których sama nie masz prezentów będzie zapewne dla ciebie kłopotliwe. Podobnie będzie w odwrotnej sytuacji – kiedy ty dasz komuś prezent a on nie będzie go miał dla ciebie.

Fotolia.com
Fot. Fotolia.com

Zgodnie z zasadami biurowego savoir vivre, nie należy wręczać współpracownikom zbyt kosztownych prezentów – nawet jeśli kogoś na to stać. Drogi podarunek może wprawić w zakłopotanie osobę, która go otrzyma. Wyrazem ignorancji będzie również zakup bardzo taniego prezentu.

Prezenty dla współpracowników powinny być związane z wykonywaną pracą. Może to być np. ramka do zdjęcia, którą osoba obdarowana postawi na biurku, etui do okularów, filiżanka. Jeśli szef często jeździ w delegacje, można kupić dla niego prezent, który będzie mu służył w podróżny.

Zgodnie z zasadami biurowego savoir vivre, nie należy wręczać prezentów zbyt osobistych, np. perfum, biżuterii czy bielizny – takie prezenty mogą być krępujące.

Prezent powinien być dostosowany do wieku, gustu i osobowości danej osoby. Voucher do fitness klubu nie będzie trafionym prezentem dla kogoś kto ma poważne problemy ze zdrowiem i nie może ćwiczyć. Tak samo podarowanie świątecznego stroika dla kogoś kto nie obchodzi świąt bożonarodzeniowych będzie jak trafienie kulą w płot.

przebarwienia na skórze

Przebarwienia skórne

zarządzanie czasem

Jak mądrze zarządzać swoim czasem