zamknij
Jak wybrać rozmiar odzieży w sklepie internetowym?

Jak wybrać rozmiar odzieży w sklepie internetowym?

0udostępnień

Kupowanie odzieży bez przymierzania wybranych części garderoby nie musi być kłopotliwe. Wystarczy zapoznać się z rozmiarówkami wykorzystywanymi przez ulubione marki w sklepach online, aby wiedzieć, co będzie na nas pasowało.

Odzież najbardziej popularna w e-sklepach

Z badań firmy Gemius wynika, że ponad połowa – 55 proc. internautów choć raz zrobiła zakupy online. Największą grupę klientów stanowią osoby w wieku 25-34 lata, których wśród e-klientów jest 64 proc. Raport „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska” pokazał, że 73 proc. wszystkich produktów kupowanych w sklepach online to rzeczy pochodzące z kategorii: odzież, akcesoria i dodatki. Ubrania są więc najchętniej wybieranym produktem w e-sklepach wśród polskich konsumentów. Podobnie w przypadku e-zakupów dokonywanych w serwisach zagranicznych.

Jedynym problemem przy kupowaniu odzieży w sklepach online jest fakt, że nie można jej przymierzyć w trakcie transakcji. Znając jednak swój rozmiar szybko wybierzemy odpowiednie dla nas ubrania, jakie oferuje sklep internetowy z odzieżą damską lub męską. Częściej w sieci ubrania kupują jednak kobiety, dlatego postaramy się odpowiedzieć na pytanie, jaki rozmiar powinna mieć odzież damska.

Fot. Fotolia.com

Stosowane „rozmiarówki”

Najczęściej w sklepach stacjonarnych i internetowych można spotkać się z dwoma rodzajami „rozmiarówek”, oznaczanymi literowo lub numerycznie. Standardowa rozmiarówka przedstawia się następująco: XS, S, M, L, XL odpowiadająca numerom: 34, 36, 38, 40 i 42. Niestety, rozmiary producentów mogą się między sobą znacznie różnić, dlatego warto sprawdzić, jakie dokładnie wymiary odpowiadają konkretnym rozmiarom ubrań, proponowanym przez sklep z odzieżą damską.

Dobrą praktyką jest zamieszczanie przy karcie produktu tabeli rozmiarów, z której łatwo można się zapoznać z wymiarami sukienki, spódnicy, tuniki czy bluzki.

Jeśli sklep nie udostępnia opisu wymiarów na swojej stronie, można sięgnąć po uniwersalną tabelę. Poszczególne rozmiary odpowiadać powinny wymiarom:

  • rozmiar 34 – obwód w biuście 80-82 cm, obwód w talii 63-65 cm, obwód w biodrach 88-91 cm,
  • rozmiar 36 – obwód w biuście 83-86 cm, obwód w talii 66-68 cm, obwód w biodrach 92-94 cm,
  • rozmiar 38 – obwód w biuście 87-90 cm, obwód w talii 69-72 cm, obwód w biodrach 95-98 cm,
  • rozmiar 40 – obwód w biuście 91-94 cm, obwód w talii 73-765 cm, obwód w biodrach 99-102 cm,
  • rozmiar 42 – obwód w biuście 95-98 cm, obwód w talii 77-80 cm, obwód w biodrach 103-106 cm,
  • rozmiar 44 – obwód w biuście 99-102 cm, obwód w talii 81-85 cm, obwód w biodrach 107-110 cm.

Kupując w zagranicznym sklepie internetowym trzeba mieć świadomość, że rozmiarówki znacznie mogą różnić się względem siebie. Przykładowo europejski rozmiar 46 odpowiada rozmiarowi 36 w Wielkiej Brytanii i w Stanach Zjednoczonych. Zawsze więc lepiej upewnić się, ile centymetrów szerokości i długości mają kupowane przez nas ubrania w sklepach internetowych, aby uniknąć rozczarowania.

Jak reklamować salon kosmetyczny w sieci?

Farbowanie włosów w domu i w salonie. Poznaj różnicę