W firmach trwa sezon imprez z okazji świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. To dobra okazja, aby lepiej poznać współpracowników i nawiązać z nimi mniej formalne kontakty. Sprzyja temu swobodniejsza atmosfera. Powinnaś jednak wystrzegać się niektórych zachowań podczas imprezy firmowej, aby następnego dnia wrócić do pracy z podniesioną głową.
Nie pij za dużo
Alkohol likwiduje zahamowania i zaburza percepcję. Jego większa ilość powoduje, że robisz rzeczy, których możesz później żałować. Nawet jeśli wydaje ci się, że potrafisz się kontrolować, lampka wina lub drink to wszystko co powinnaś wypić w czasie imprezy firmowej.
Nie traktuj imprezy firmowej jak przyjęcia dla singli
Impreza firmowa to okazja do nawiązania mniej formalnych kontaktów ze współpracownikami, ale nie staraj się przekroczyć czerwonej linii. Romanse w miejscu pracy lub jednonocna przygoda z kolegą z pracy mogą być katastrofalne w skutkach.
Nie ubieraj się prowokująco
Jeśli sukienka, na którą właśnie patrzysz jest zbyt śmiała do biura ze względu na dekolt do pępka, to zapewne nie pasuje również na imprezę firmową. Oczywiście twoje ubranie na przyjęcie firmowe może mieć charakter wieczorowy, ale na pewno nie powinno odsłaniać zbyt wiele.
Nie opowiadaj wulgarnych dowcipów
Ten zakaz dotyczy nie tylko imprez firmowych, ale również dnia codziennego w pracy.
Nie flirtuj
Być może twój flirt jest zupełnie niewinny, ale przekaz nie musi być właściwie odebrany przez kolegów z firmy. Jeśli chcesz być szanowana, unikaj prowadzenia zalotnych rozmów i wykonywania kokieteryjnych gestów w czasie imprezy firmowej.
Nie zapominaj się
W czasie imprez, także tych firmowych ludzie lubią się zrelaksować, np. przy pomocy alkoholu. Powinnaś jednak uważać, ponieważ będąc w takim stanie możesz powiedzieć coś czego byś nigdy – w innych warunkach – nie powiedziała.
Nie używaj wulgarnego języka
Impreza firmowa to tak naprawdę przedłużenie dnia pracy. Dlatego w jej trakcie nie używaj wulgarnego języka, inaczej będziesz postrzegana jako osoba, której brak profesjonalizmu.
Nie obgaduj ludzi za plecami
Pomijając fakt, że obgadywanie nie jest właściwym zachowaniem, musisz wziąć pod uwagę to, że być może twoje słowa usłyszy osoba, której one dotyczą, ale ktoś kto chętnie powtórzy je obmawianej osobie. Wtedy już nie trudno o konflikt w pracy.
Nie przyprowadzaj niezaproszonych gości
Imprezy firmowe są zarezerwowane wyłącznie dla osób pracujących w danej firmie, dlatego nie przyprowadzaj nikogo bez uprzedniego zapytania o zgodę osoby organizującej przyjęcie.
Nie pozwól, aby twój gość czuł się zbyt swobodnie na przyjęciu firmowym
Jeśli dostałaś zgodę na przyprowadzenie osoby spoza biura, to wybierz mądrze. On lub ona muszą się dostosować się do tych samych zasad, które zostały wymienione wyżej.