zamknij
Trzy cechy, które musisz mieć, by zrobić karierę

Trzy cechy, które musisz mieć, by zrobić karierę

0udostępnień

Lubimy historie o nonkonformistach, którzy kończą studia i z łatwością rozkręcają bardzo udane biznesy, ale prawda dotycząca ich sukcesów zazwyczaj jest nieco inna – wielu z nich pochodzi z dobrze ustosunkowanych i bogatych rodzin. Niestety nie każdy ma szczęście do takiego pochodzenia i dla większości kluczem do sukcesu jest wolne, ale systematyczne pięcie się po szczeblach kariery w bardziej konwencjonalny sposób.

Osoby, które robią karierę mają trzy cechy wspólne: posiadają imponujące doświadczenie, odpowiedni poziom wykształcenia i są przedsiębiorcze.

Zdobywaj doświadczenie

Dla osób, które chcą rozwijać swoją karierę doświadczenia zdobywane w wielu miejscach pracy lub przez kilka lat w jednej firmie będą dużym atutem. Im doświadczenia są bardziej zróżnicowane, tym więcej lekcji można z nich wyciągnąć.

Jeśli więc chcesz awansować, szukaj okazji do przeżycia nowych, inspirujących doświadczeń – dzięki nim rozwiniesz się w wielu dziedzinach i kierunkach.

Pogłębiaj wiedzę

Wiele osób uzyskuje stopień magistra przed wejściem do świata biznesu. W dobie tak szybkiego rozwoju po kilku

Fot. Fotolia.com

latach ich wiedza nieco się przeterminowuje lub jest niedopasowana do wykonywanej pracy. Dla kogoś, kto chciałyby zrobić karierę kluczowe znaczenie powinno mieć zatem pogłębianie wiedzy. Bez tego nie ma sensu pchać się na szczyt.

Niekompetentna osoba szybko może z niego zlecieć – albo ją zrzucą, albo sama zrezygnuje, ponieważ będzie czuła dyskomfort z powodu braku wiedzy.

Bądź przedsiębiorcza

Osoba, która chciałaby zdobywać kolejne szczeble kariery musi być przedsiębiorcza. Powinna także wykazać się umiejętnością rozwiązywania problemów.

Jeśli więc twój zespół ma do wykonania projekt, który musi zostać ukończony w terminie, nie uciekaj do domu pod byle pretekstem i przeznacz na pracę więcej czasu. Zajmij się trudnymi sprawami, którymi inni nie chcą się zająć. Dla podniesienia własnej wartości możesz też zaproponować projekt swojego autorstwa, który przyniesie korzyści firmie.

Jeżeli w twoim dziale są problematyczni współpracownicy, bądź tą osobą, która potrafi sprostać trudnościom, jakie oni stwarzają. Wykorzystaj trudne sytuacje do pokazania, że masz talent przywódczy oraz posiadasz inne miękkie kompetencje.

Jak dobrać biżuterię do sukienki? Doradzamy!

Perfumy dla nowoczesnej kobiety – 5 propozycji