zamknij
Tanie biuro w prestiżowej lokalizacji

Tanie biuro w prestiżowej lokalizacji

2udostępnień

Specjaliści, pracujący na zasadzie samozatrudnienia często zakładają własną działalność gospodarczą pod adresem swego zameldowania. Jest to z jednej strony dość oczywiste i wygodne rozwiązanie, jednak z czasem może stać się uciążliwe- narażamy się wówczas na olbrzymią ilość poczty reklamowej, czy nie zawsze oczekiwanych wizyt różnego rodzaju przedstawicieli handlowych. Jak więc tego uniknąć?

Co to jest wirtualne biuro?

Najprostszym sposobem jest wynajęcie wirtualnego biura, zwanego tez e-biurem. Jest to usługa polegająca na udostępnieniu adresu naszej firmie – tak, jakbyśmy rzeczywiście prowadzili tam swoją działalność. Zwykle więc wirtualne biura zakładane są w prestiżowych lokacjach dużych miast. Pozwala to więc na posługiwanie się adresem w renomowanej dzielnicy w kontaktach biznesowych z kontrahentami. Dodatkowo oferowana jest usługa outsourcingu praktycznie całej obsługi biurowej – do tego stopnia, że fizyczna obecność firmy w danym miejscu jest właściwie zbędna.

Usługi w ramach wirtualnego biura

Fot. Fotolia.com

Na jakie usługi konkretnie możemy liczyć? To już zależy od samego biura i jego indywidualnej oferty. Zwykle jednak jest to przede wszystkim odbiór i obsługa korespondencji i faksów. Często możemy też liczyć na odbiór telefonów i odpowiednie ich przekierowywanie; podobnie jest z pocztą elektroniczną. Często też na miejscu znajdują się księgowi lub prawnicy, którzy mogą służyć nam pomocą- odpłatnie lub w ramach opłacanego abonamentu.

Obok wirtualnego biura znajdują się realne biura, czy sale konferencyjne, które można wynajmować na określony czas – niekiedy nawet na okres kilku godzin. Jest to przydatne rozwiązanie, gdy na co dzień pracujemy zdalnie, ale mamy sporadycznie potrzebę spotkania się z klientami osobiście.

Miasta, w których warto zakładać e-biura

Miasta, w których warto zakładać wirtualne biuro to Warszawa, Poznań, Kraków, Wrocław; szczególnie jeśli pochodzimy z niewielkiej miejscowości w pobliżu któregoś z tych dużych miast. Pamiętajmy jednak, że samo miasto to nie wszystko: choć zwykle lepiej będzie wyglądał jakikolwiek adres w dużym, rozpoznawalnym mieście, niż nic nie mówiący adres z niewielkiej wsi; oszczędzi nam to tłumaczenia klientowi w którym rejonie kraju pracujemy. Warto jednak choć pobieżnie zorientować się, które dzielnice mają prestiżowy charakter, najlepiej związany z dziedziną naszej działalności. Biuro w dzielnicy typowo przemysłowej raczej nie sprawi się najlepiej!

Sprzedawca mody – zawód czy pasja?

Kobiety nie boją się męskich zawodów