zamknij
Jak u Armaniego: 7 sekretów marki

Jak u Armaniego: 7 sekretów marki

0udostępnień
28 grudnia 2017268Views

Giorgio Armani to marka, która przywołują nawet osoby nie znające się na modzie. Nic dziwnego, bo nazwisko jest już ikoną. Co warto wiedzieć o tym domu mody?

1. Nie tylko ubrania

Firma Armani jest znana głównie z ubrań, ale jej oferta to znacznie więcej. Poza kosmetykami (jak wypuszczone niedawno perfumy Armani Si) są też… słodycze. Manufaktura Armani znajduje się we Florencji i produkuje czekoladki, dżemy, miody i ciastka, których recepturę opiera na takich składnikach jak najwyższej jakości kakao.

2. Pierwszy w Chinach

Dziś już wiemy, że to rynek azjatycki dóbr luksusowych rozwija się najszybciej na świecie i generuje największe zyski. Jednak w latach 90., gdy Giorgio Armani jako pierwszy otwierał butik w Kraju Środka, konkurencja uważała to za szaleństwo. Armani z kolei wstrzymał się z otwarciem butiku w Ameryce, co po latach okazało się być dobrym ruchem – Amerykanie tak długo czekali na jego ubrania, że gdy w 2010 roku mogli je wreszcie kupić, były już legendarne.

3. Armani Si

Wydawało się, że Armani to świat tradycyjnych, nieco już opatrzonych zapachów, gdy kreator w 2016 roku po raz kolejny zaskoczył. Perfumy Armani Si są niezwykle kuszące dzięki czarnej porzeczce w warstwie głowy, zderzonej z rześkimi cytrusami i tajemniczym kadzidłem. Nawet sam flakon jest oryginalny, choć akurat patent z korkiem podobnym do kamienia powstał już wcześniej, przy okazji premiery zapachu Prive. Wyjątkową buteleczkę perfum Armani Si możesz znaleźć w dobrych perfumeriach.

4. Ubrania dla stewardess

Mało kto spodziewa się, że Armani to producent ubrań roboczych. A tak właśnie jest, jeśli za robocze można uznać stroje służbowe stewardess Alitalia. Narodowy włoski przewoźnik jednak tylko kilka lat cieszył się takim prestiżem. Okazało się bowiem, że kiepskie wówczas usługi Alitalii połączone z wysmakowanymi strojami dawały wrażenie, jakoby przewoźnik skupiał się wyłącznie na warstwie wizualnej swojego biznesu, zamiast na kulejącej obsłudze.

5. Armani wypromował Mediolan

Każdy kojarzy to słynne włoskie miasto mody. Do powszechnej świadomości wpuścił je jednak właśnie Armani. Wprawdzie wcześniej przez setki lat były tu manufaktury produkujące obuwie czy torby, jednak dopiero kreator otwierając tu swój butik i korzystając z lokalnego rzemiosła na nowo ożywił okolicę. Dziś odwiedziny w którymś z mediolańskich butików to punkt obowiązkowy wszystkich wycieczek do Włoch.

6. Nie dla anoreksji

Gdy na początku XXI wieku po wybiegach chodziły głównie bardzo szczupłe modelki, Armani jako pierwszy podjął radykalne kroki, by zatrzymać ten trend. To od jego pokazu w 2006 roku zaczęło się pilnowanie BMI modelek. Kreator nie wpuszczał na wybieg tych o wskaźniku poniżej 18 (oznaczającym niedowagę), a za nim wkrótce poszli kolejni.

7. Pierwsza bomberka

Krótka kurtka z lekko lśniącego materiału kiedyś była dostępna tylko w sklepach z odzieżą dla przedstawicieli subkultur, a dziś może ją nosić każdy. Bomberka to fason dostępny w większości sieciówek. Jednak pierwszą w historii stworzył właśnie Armani.

Trwały i piękny manicure – co powinnaś wiedzieć?

Puder Affinitone – naturalne wykończenie makijażu każdego dnia