zamknij

Zdrowa dieta w pracy

0udostępnień
dieta w pracy

Szybko wychodzisz z domu bez śniadania. Do godz. 12.00 wypijasz przynajmniej dwie kawy i zjadasz ciastko. W czasie lunchu zjadasz coś na szybko – zazwyczaj przy biurku. Wieczorem czujesz się zmęczona i wycieńczona – nie chce ci się odgrzewać obiadu, a tym bardziej przygotowywać coś bardziej pracochłonnego. Dlatego sięgasz po chipsy i napój energetyczny. Czy tak wygląda twój typowy dzień w pracy? Jeśli tak funkcjonujesz, to bądź pewna, że wskutek złego odżywiania i stresu będziesz czuła się coraz bardziej zmęczona, chora, a najprawdopodobniej grozi ci nadwaga.

Oto kilka prostych sposobów na poprawienie twojej diety w pracy:

Nie zapominaj zjeść śniadania

Fot. Fotolia.com

Pewnie słyszałaś to już wcześniej – ale tym razem powinnaś zacząć przestrzegać tej zasady – dla swojego zdrowia. Jeśli nie jesteś głodna po przebudzeniu albo po prostu nie masz czasu na śniadanie, to przygotuj sobie jedzenie w pracy. Sama czasami tak robię. Teraz w większości biur znajdują się lodówki i mikrofalówki. Dlatego nie szukaj już wymówek.

Wrzuć owoce do torby

Po przyjściu do pracy połóż je na talerzu w całości a niektóre, jak np. jabłka, pomarańcze, ananasy, pokrój na plasterki. W trakcie pracy sięgaj po nie. Lepsze są owoce od słodkich przekąsek.

Wyjdź z biura

Zawsze zaskakiwali mnie znajomi, którzy siedzieli w biurze przez cały dzień. Nie rób tego! W czasie pory na lunch wyjdź na spacer, aby przewietrzyć głowę i zjeść zdrowy posiłek. Wyjście zaplanuj wcześniej, aby się nie spieszyć z powrotem do biura.

Nie rób zapasów na/w biurku

Większość ludzi je wszystko co ma przed sobą – przez cały dzień potrafią wchłonąć paczkę chipsów, ciasteczek i cukierków (nawet jeśli to wszystko miało starczyć na klika dni). Dlatego nie zalecam, abyś robiła na/w biurku zapasów jedzenia – nie jesteś chomikiem.

Fot. Fotolia.com

Nie pij zbyt dużo kawy

Czasami mam wrażenie, że cała nasza cywilizacja zawaliłaby się bez kawy. Wiele osób, w tym też kiedyś ja, pije ją bez końca. Tłumaczą sobie, że dzięki kawie przejdzie im zmęczenie i senność. Nie zdają sobie sprawy, że właśnie ta używka może być powodem zmęczenia, a senność zniknie tylko na chwilę. Dlatego proponuję, abyś zastąpiła kawę zieloną herbatą z cytryną. Jest zdrowsza.

Nie jedz dużych kolacji

Przypuścimy, że jadasz obiad o godzinie 13.00 a kolację dopiero o 19.00. Jest to dość długa przerwa między dwoma posiłkami. Zamiast narażać się na odczuwanie głodu a następnie na opychanie się na noc proponuję w przerwie między obiadem a kolacją zjeść zdrową przekąskę. Nie jedz dużych kolacji – nie wpychaj jedzenia na siłę. Nadmiar zostaw na jutrzejszy lunch.

pracoholik na wakacjach

Pracoholik na wakacjach

Pistacje – przekąska w pracy