zamknij
Plotka niszczy atmosferę w pracy

Plotka niszczy atmosferę w pracy

0udostępnień

Plotki są stałym elementem życia biurowego i nie da się ich uniknąć. Zazwyczaj są typowym symptomem poważnych, wszechobecnych problemów takich jak: zazdrość, niepewność, nieporozumienia i poczucie ogólnego niezadowolenia. Czy warto wkręcać się w spiralę plotek? Jak zareagować, gdy jest się obiektem plotek?

Nie bierz udziału w obgadywaniu i plotkowaniu na temat innych osób w firmie, nawet jeśli pozostali członkowie zespołu są mocno zaangażowani  i sytuacja rozgrywa się w twojej obecności. Jeśli odmowa nie pomaga i jesteś poddawana naciskowi, możesz powiedzieć, że wolałabyś nie dyskutować o ludziach, którzy nie są tu obecni i nie mogą przedstawić własnego punktu widzenia lub że wolałabyś nie plotkować o innych ludziach, ponieważ sama byłabyś zła jeśli ktoś plotkowałby o tobie za twoimi plecami. Jasno i asertywnie określ  swoje stanowisko.

Powstrzymaj się od narzekania na innych, niezależnie od tego, czy chodzi o ludzi z pracy czy też nie. Narzekanie, nawet to najbardziej niewinne, prowadzi w prostej linii do plotek i negatywnego podejścia do życia i pracy. Jeśli wyniknęły jakieś problemy, czy nieporozumienia z kolegami z pracy, postaraj się skonfrontować z nimi sytuację twarzą w twarz, a nie dyskutować o tym z innymi pracownikami zupełnie nie zaangażowanymi w tę kwestię. Jeśli nie potrafisz rozwiązać problemu poprzez bezpośrednią rozmowę, zwróć się do przełożonego lub reprezentanta działu HR.

Jeżeli któryś z firmowych poszukiwaczy sensacji próbuje wkręcić cię w spiralę plotek i donosi usłużnie, że koleżanka z pracy obgaduje cię, wystarczy, gdy mu powiesz: „Nie będę dyskutowała o tym, co Agnieszka o mnie powiedziała, chyba że sama przyjdzie i powie mi to prosto w twarz”. Jeśli Fotolia.comnie boisz się konfrontacji, podejdź do koleżanki, którą wskazano jako tą, która rozsiewa na twój temat plotki i zapytaj wprost: „Czy masz  jakiś problem związany ze mną? Czy chcesz o czymś porozmawiać? Czy obraziłam cię czymś? Może rozwiążemy ten problem wspólnie?”.

Jeśli nie chcesz stać się celem plotek wśród swoich kolegów i koleżanek z pracy, nie zdradzaj zbyt wielu szczegółów ze swojego prywatnego życia. Nawet jeśli masz w pracy prawdziwych przyjaciół, nie rozmawiaj o swoim prywatnym życiu w  godzinach pracy. Staraj się ograniczyć prywatne rozmowy telefoniczne w pracy, bo to zmniejszy ryzyko podsłuchania przez kogoś, kto później tę wiedzę może wykorzystać przeciwko tobie. Nawet jeśli nie powstrzymasz plotkowania i negatywnego podejścia innych, to przynajmniej nie dostarczysz im zbyt wielu informacji na swój temat.

Czy przedsiębiorcy przysługuje zasiłek opiekuńczy z powodu konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem?

konkursy internetowe

Skóra 45+. Świadoma pielęgnacja dla dojrzałych kobiet