zamknij
Praca na Instagramie i Facebooku – czyli jak zacząć zarabiać na mediach społecznościowych? 5 porad

Praca na Instagramie i Facebooku – czyli jak zacząć zarabiać na mediach społecznościowych? 5 porad

0udostępnień
31 lipca 20191406Views
Fot. Gettyimages.com / JohnAlexandr

Prowadzisz swój profil na Instagramie lub Facebooku? Masz sporo fanów i chciałabyś zacząć zarabiać na mediach społecznościowych? Obecnie to bardzo popularne źródło zarobku. Co zrobić, by się wyróżnić na tle innych użytkowników tych portali? Jak dotrzeć do potencjalnych reklamodawców i PR-owców? Oto 5 porad, które ułatwią ci początek twojej pracy z social mediami.

  1. Pokaż swoją pasję i zacznij na niej zarabiać! Jak?
  2. Skup się na estetycznych i dopracowanych zdjęciach – obrazki są najważniejsze!
  3. Zdobywaj fanów. Jak? Skuteczne metody
  4. Zacznij oznaczać marki i… odezwij się do nich!
  5. Nie zrażaj się! Czyli ile można zarobić na Instagramie/Facebooku?
  1. Pokaż swoją pasję i zacznij na niej zarabiać! Jak?

Gotujesz? Pochwal się swoimi przepisami i ładnymi zdjęciami na Instagramie czy Facebooku. Kochasz modę i lubisz ubierać się oryginalnie? Poproś koleżankę, żeby zrobiła ci zdjęcia, dodaj odpowiednie filtry i śmiało wrzucaj na Instagram. Ważne, żeby twój profil wpisywał się w konkretną tematykę. Pokaż w mediach społecznościowych to, w czym jesteś dobra.

>>> Zobacz także: Świetny pomysł na biznes dla kobiety w postaci sklepu internetowego

  1. Skup się na estetycznych i dopracowanych zdjęciach – obrazki są najważniejsze!

Tak naprawdę media społecznościowe żyją teraz głównie zdjęciami. Treść postów jest oczywiście ważna, ale to estetyczne i dopracowane zdjęcia są najważniejsze. To one jako pierwsze przyciągają wzrok użytkowników i to one najlepiej „sprzedają” produkt. Poznaj podstawy tajników fotografii, rób spójne kolorystycznie i tematycznie zdjęcia, które będą ładnie prezentować się na Instagramie i wyrób swój własny styl.

Zastosuj się do kilku trików:

  • Rób jasne zdjęcia – o 24 proc. przyciągają bardziej uwagę Instagramowiczów,
  • Najbardziej „lubianym” kolorem na Instagramie jest kolor niebieski,
  • Zwróć uwagę na tło zdjęć – musi być estetyczne – może to być np. białe tło.

    Fot. Fotolia.com
  1. Zdobywaj fanów na Instagramie i Facebooku. Jak? Skuteczne metody

Jeśli chcesz zdobyć jak największą liczbę fanów, musisz oczywiście zadbać o atrakcyjność twojego profilu. To nie wszystko! Swoje posty wrzucaj wieczorem – według statystyk, to najlepsza pora, by twój post zobaczyło jak najwięcej osób.

>>> Zobacz także: Masz dość pracy na etat? Rozkręć swój biznes!

Używaj odpowiednich hashtagów – związanych ze zdjęciem, optymalne jest użycie od 11 do 15 hastagów. Dużą pomocą może się też okazać korzystanie z takich aplikacji jak TagForLikes, która pozwoli wybrać najoptymalniejsze hashtagi.

Inną metodą – dość kontrowersyjną – jest kupowanie fanów na Instagramie. Jest to metoda o tyle ryzykowna, ponieważ Instagram walczy z takimi praktykami.

  1. Zacznij oznaczać marki i… odezwij się do nich!

Robisz zdjęcia jedzenia w restauracji lub wrzucasz zdjęcie swojej nowej stylizacji? Oznacz tę restaurację lub markę podczas dodawania zdjęcia. Jeśli twoje konto ma już dużo fanów, jest szansa że taka marka odezwie się do ciebie z ofertą współpracy. Jeśli nie, to ty odezwij się do niej! Przedstaw im statystyki – ilu masz fanów, ile polubień pojawia się średnio pod twoimi zdjęciami czy postami.

>>> Zobacz także: Social media w poszukiwaniu pracy. Jak zwrócić na siebie uwagę?

  1. Nie zrażaj się! Czyli ile można zarobić na Instagramie/Facebooku?

Aby zacząć zarabiać na Instagramie, nie możesz się zrażać. Na samym początku może być ciężko, ale razem z rosnącą liczbą followersów twojego profilu, rośnie szansa na nawiązanie współpracy. Początkujący Instagramowicze – influencerzy mogą zarobić kilkaset złotych miesięcznie. Ci bardziej zaawansowani – zarabiają nawet kilkanaście – kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie! Jaka jest w takim razie nasza ostateczna rada? Nie bój się i po prostu spróbuj!

Ocena pracownika – etapy i przykłady

Zmiana pracy

Zmiana kariery po 40. roku życia. Nie taka straszna