zamknij
Mail z cv – co w nim napisać?

Mail z cv – co w nim napisać?

0udostępnień
mail z cv

W ogłoszeniach o pracę pracodawcy zazwyczaj proszą o przesłanie dokumentów drogą mailową. Niestety często mamy problem ze sformułowaniem takiego maila. Jak zatem przygotować wiadomość z cv i listem motywacyjnym? Co wpisać w treści maila a co w jego tytule? W jakim formacie wysłać dokumenty aplikacyjne? Oto podpowiedź.

CV, list motywacyjny i inne dokumenty

Zanim wyślesz maila do pracodawcy/rekrutera, przeczytaj raz jeszcze ogłoszenie o pracę, aby upewnić się, jakie dokumenty powinnaś dołączyć do wiadomości. Każde ogłoszenie o pracę jest inne, jednemu pracodawcy/rekruterowi wystarczy cv i list motywacyjny, a innemu – cv i próbka twoich umiejętności w postaci np. artykułu, czy hasła reklamowego.

Przy zapisywaniu cv i listu motywacyjnego wybierz starszą wersję programu komputerowego do tworzenia dokumentów tekstowych i format najczęściej spotykany w oprogramowaniach komputerów biurowych. Dzięki temu osoba, która zechce zapoznać się z ich treścią, nie będzie miała problemu z ich otworzeniem. W przeciwnym razie mail z twoim cv i listem motywacyjnym wyląduje w koszu.

Fot. Fotolia.com

Każdemu dokumentowi nadaj stosowną nazwę, np. Anna_Kowal_CV_wrzesień_2014. Dodawanie daty do nazwy pliku to dobry pomysł, ponieważ pozwoli ci szybko sprawdzić, czy cv było ostatnio aktualizowane.

Nagłówek maila do pracodawcy

Zazwyczaj pracodawcy/rekruterzy proszą, aby w temacie maila podać stanowisko, na które się aplikuje oraz numer referencyjny ogłoszenia. W takim przypadku należy się dostosować do wymagań zawartych w ogłoszeniu o pracę. W przeciwnym wypadku twój mail nie będzie brany pod uwagę.

W przypadku, gdy pracodawca/rekruter nie zawarł w ogłoszeniu o pracę wymagań co do nagłówka maila, wystarczy jeżeli wpiszesz swoje imię i nazwisko oraz stanowisko pracy, na które aplikujesz.

Adresat i treść maila z cv

Wyślij wiadomość z cv i listem motywacyjnym na adres podany w ogłoszeniu. Jeżeli pracodawca szuka pracownika za pośrednictwem agencji rekrutacyjnej i w ogłoszeniu podany jest tylko jej adres mailowy, zaadresuj wiadomość tylko do niej.

W treści maila do pracodawcy/rekrutera zamieść:

  • powitalny zwrot grzecznościowy,
  • informację, na jakie stanowisko pracy aplikujesz,
  • informację, gdzie zapoznałaś się z ofertą pracy,
  • informację, jakie dokumenty przesyłasz w załączniku.

Oto przykład:
Szanowni Państwo
w odpowiedzi na ofertę pracy dla _________________ (nazwa stanowiska), zamieszczoną ________________ (informacja, gdzie zapoznałaś się z ogłoszeniem), przesyłam stosowne dokumenty: ___________________ (nazwa dokumentów, np. cv i list motywacyjny).
Z góry dziękuję za czas poświęcony na ocenę mojej kandydatury.

Z poważaniem

____________ (twoje imię i nazwisko)

Teraz załącz do maila wymagane dokumenty. Sprawdź raz jeszcze treść maila do pracodawcy/rekrutera. Kiedy się upewnisz, że wiadomość jest należycie przygotowana, naciśnij przycisk Wyślij.

pisarz freelancer

Jakie umiejętności decydują o sukcesie pisarki freelancerki?

soczewki kontaktowe

Przejście z okularów na soczewki – jak się przestawić?