zamknij

Ćwiczenie oczu

0udostępnień
ćwiczenia oczu

W pracach biurowych oczy są najbardziej narażone na zmęczenie. Dlatego bardzo ważne jest, aby dbać o nie nawet w czasie godzin pracy. Oto kilka ćwiczeń, które zapobiegają przeciążeniu oczu i pomogą wzmocnić ich mięśnie.

Wskazówka: ruchy gałek ocznych powinny być jak najszybsze a wzrok sięgać jak najdalej.

Ćwiczenie 1.

Ruchy poziome – patrz w prawo a następnie w lewo. Czynność powtarzaj 10–12 razy.

1

Ćwiczenie 2.

Ruchy pionowe – patrz w górę a następnie w dół. Czynność powtarzaj 10–12 razy.

2

Ćwiczenie 3.

Ruch okrężny – wyobraź sobie tarczę zegara, następnie spójrz w górną część tarczy i przesuwaj swój wzrok w prawo, później w dół, w lewo i znowu do góry. Po pięciu pełnych obrotach zrób to samo, ale przesuwaj wzrok w odwrotną stronę. Uwaga! W trakcie ćwiczenia nie ruszaj głową.

zegar

 

Ćwiczenie 4.

Ruchy „ósemkowe” – narysuj oczami ósemkę – najpierw w jedną stronę (5 razy), a następnie w drugą (też 5 razy).

kolorowanka-liczba-8

 

Ćwiczenie 5.

Ruchy zbieżne – wyciągnij przed siebie rękę wystawiając palec wskazujący, następnie palec prowadź w kierunku czubka nosa, śledząc jego ruch. Potem palce oddal od nosa, tak aby był na wprost ciebie.

I jeszcze jedna rada – otaczaj się w pracy zielonymi przedmiotami (uwaga! nie jaskrawymi) oraz kwiatami. Od czasu do czasu spoglądaj na nie. Zielony kolor odpręża oczy.

powrót do pracy po urlopie

Powrót do pracy po urlopie

ćwiczenia dłoni

Ćwiczenie dłoni